Tuesday, January 6, 2009

final trip

ဆ႒မေန႔-ထရန္ကိုမာလီ၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခၿမိဳ႕ကေလးတစ္ခု-တမီးလ္လူမ်ိဳးအမ်ားစု ေနထုိင္ရာ။

အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕ကေန အဲဒီ ထရန္ကိုမာလီၿမိဳ႕ကေလးကို သီးသန္႔ ခရီးဆက္ရတယ္၊ ကီလိုမီတာ (၁၆၆) ေက်ာ္ သြားရတယ္၊ လမ္းခရီးမွာ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ေတြ သံုးဆယ္ေက်ာ္ရွိတယ္၊ တမီးလ္ က်ားသူပုန္ေတြ ရွိခဲ့တဲ့ ေနရာပါ၊ သီရိလကၤာအစိုးရ ျပန္လည္ သိမ္းပိုက္ထားတာ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ပဲ၇ွိပါေသးတယ္၊ ျမန္မာသံဃာေတြ ဘယ္သူမွ မေရာက္ဘူးေသးတ့ဲေနရာပါ၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခလဲျဖစ္၊ လူမ်ိဳးစုသီးသန္႔ ေနထုိင္တဲ့ ေနရာလည္းျဖစ္ေလေတာ့ တံငါသည္ေတြ ေပါမ်ားပါတယ္၊ သီရိလကၤာ လူမ်ိဳးအမ်ားစုကေတာ့ သားငါး သတ္တဲ့လုပ္ငန္း၊(တံငါလုပ္ငန္း)ကို မလုပ္ၾကပါဘူး၊ ေရွးယခင္ ဘုရင္မ်ားလက္ထက္ကတည္းက ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ့သုိ႔ လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ေလေတာ့ တိုင္းသူျပည္သားေတြလည္း ရွင္ဘုရင္ တရားေစာင့္သည့္အတုိင္း လုိက္နာခဲ့ၾကတယ္၊ အဲဒီအစဥ္အဆက္ကတည္းက သီဟုိဠ္မွာ သားသတ္ ငါးဖမ္းတဲ့လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ရင္ ဇာတ္နိမ့္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေပါင္းသင္း ေရာေႏွာ ဆက္ဆံျခင္း မလုပ္ခဲ့ၾကဘူး၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္တစ္ခုပါ။ ယခုအခ်ိန္ထိပဲ လူမ်ိဳးအမ်ားစုက သက္သက္လြတ္၀ါဒ ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သား ငါးကို မစားၾကဘူး၊ အလြန္ဆံုး ငါးေျခာက္ေလာက္ပဲ အေကာင္းစားထားၿပီး စားသံုးၾကတယ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ား ဆြမ္းကပ္ရင္ေတာင္ ဆယ္ခါမွာ တစ္ခါေလာက္သာ ၾကက္သားဟင္း ကပ္တာပါ၊ အဲဒီၾကက္သားေတာင္မွ မူစလင္လူမ်ိဳးေတြဆီက ၀ယ္ယူရပါတယ္၊ သီဟိုဠ္ လူမ်ိဳးေတြ မေရာင္းပါဘူး၊ ဒါက လူမ်ိဳးနဲ႔ စပ္လို႔ ေျပာတာပါ၊
အခု ဦးဇင္းတုိ႔ သြားတဲ့ေနရာမွာ ေနထိုင္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ဟိုး ေရွးယခင္ ဒု႒ဂါမဏိမင္း လတ္ထက္ ကတည္းက ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ကို ထိပါး ေစာ္ကားတဲ့ ေက်းကုလား ရန္သူေတြဆုိတာ ရွိပါတယ္၊ အဲဒီ ရန္သူေတြကို အဲဒီမင္းလတ္ထက္ကတည္းက ႏွိမ္ႏွင္းခဲ့တာ အခု ထက္ထိ ပါပဲ၊ ေက်းကုလားနဲ႔ အခု တမီးလ္ လူမ်ိဳး အတူတူပါပဲ၊ (ဒမိလ-တမိလ-တမီးလ္) အစဥ္ဆက္ ေျပာင္းလဲခဲ့တာပါ။
ဦးဇင္းတို႔ေရာက္တဲ့ ကမ္းေျခက လပိုင္းအနည္းငယ္က တိုက္ခတ္ခဲ့တဲ့ ဆူနာမိ ေရလႈိင္းဒဏ္လည္း ဆုိးရြားစြာ ခံခဲ့ရပါတယ္၊ လူ ၁၅၀ေက်ာ္နဲ႔ အေဆာက္အဦးေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ပ်က္စီးခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒီကမ္းေျခမွာပဲ ေန႔ဆြမ္းကိစၥ ၿပီးခဲ့တယ္၊
ဒီလုိနဲ႔ ခရီးျပန္လွည့္၊ တစ္ေန႔တာ ကုန္ဆံုးေအာင္ ေမာင္းႏွင္ၿပီးေတာ့ ေစတီပါဒ(သိရီပါဒ)ဆိုတဲ့ ေတာင္ေျခကို ေရာက္ခဲ့တယ္၊ ေတာင္ေျခမွာေတာင္ အလြန္ေအးပါတယ္၊ က်ိဳက္ထီးရိုးလုိပါပဲ၊ ဒါေပမယ့္ မတူညီတာကေတာ့ က်ိဳက္ထီးရိုးထက္ ႏွစ္ဆခြဲေလာက္ ျမင့္ပါတယ္၊ မတ္မတ္ ေဆာက္ေဆာက္ရွိပါတယ္၊ က်ိဳက္ထီးရုိးက ဆံေတာ္ေစတီ၊ ယခု ေစတီပါဒ(သိရီပါဒ)ကေတာ့ ဘုရားေျခေတာ္ရာပါ၊ အျခား ဘာသာျခားေတြကလည္း ဒီေျခရာကို မိုဟာမတ္ေျခရာ(မူစလင္အယူ) ဖန္ဆင္းရွင္ေျခရာ (ဟိႏၵဴအယူ)စသည္ျဖင့္ ယံုၾကည္ၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံျဖစ္ေလေတာ့ ဗုဒၶေျခရာေတာ္ေပါ့၊
ေတာင္ေပၚကို အလြန္ဆံုး ေလးနာရီခြဲခန္႔ တက္ရပါတယ္၊ ေလွခါးထစ္ေပါင္း ၄၅၀၀ေက်ာ္ရွိပါတယ္၊ သာမာန္ ေျမျပန္႔ တက္ရတဲ့ခရီးလည္းရွိပါတယ္၊ ေတာင္ေျခမွာပဲ အေႏြးထည္၊ ေခါင္းစြပ္၊ ေျခစြပ္မ်ား ၀ယ္ၾက၊ ေျခာက္နာရီခြဲခန္႔မွာ ေတာင္တက္ခရီးကုိ စတင္ခဲ့ၾကတယ္၊ ေအာက္ေျခကေမွ်ာ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေရာက္ရမယ့္ပန္းတိုင္ဟာ တိမ္ထုထဲကို ထုိးေဖါက္လို႔ေနတာကိုျမင္ႏိုင္တယ္၊ ေန၀င္စ ျဖစ္ေလေတာ့ ရဲရဲေတာက္ ေနမင္းဟာ တိမ္တိုက္ကို အရႈံးေပးၿပီး ျပန္လွည့္သြားေလသလားလို႔ေတာင္ ထင္ရတယ္၊ ေတာင္ထိပ္ပိုင္းက ေနေရာင္ေတြ ျဖာထြက္ေနေတာ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္သကဲ့သုိ႔လည္း ျမင္ႏိုင္တယ္။
ေတာင္တက္လမ္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ စမ္းေရက်သံ၊ ေက်းငွက္မ်ားေတးဆိုသံ၊ ေတာ၀က္မ်ားရဲ့အသံ၊ ေတာဆင္မ်ားရဲ့ အသံ၊ ေမ်ာက္ေတြရဲ့ ေအာ္သံ၊ စံုလိုပါပဲ၊တကယ့္ ေတာင္တက္ခရီးရဲ့အရသာကို ခံစားခဲ့ရတယ္၊ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ကို ျမန္မာေတြ ၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္၊ စာေပထဲ ဖတ္ဖူး ၾကားဖူးတာပါ၊ တကယ္ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ကိုယ္တိုင္ မျမင္ဘူးေသးပါ၊ ႏႈိင္းယွဥ္ ခံစားၾကည့္ရင္ အဲဒီအတုိင္း မ်က္လံုးထဲ ျမင္ၾကည့္လုိက္ပါ၊ ထပ္တူ ခံစားရပါလိမ့္မယ္၊
ဒီလိုနဲ႔ ညေန ေျခာက္နာရီခြဲခန္႔က စၿပီးတက္လိုက္ၾကတာ ေတာင္ေပၚကို အခ်ိဳ႕ ရွစ္နာရီခြဲ၊ အခ်ိဳ႕ ဆယ္နာရီ၊ ေနာက္ဆံုးေရာက္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဆယ္နာရီ ေလးဆယ့္ငါး၊ ဆယ့္တစ္နာရီပါ၊ အေတာ့္ကို ဇြဲတင္းၿပီးတက္ခဲ့ရတယ္၊ လူ႔စြမ္းရည္ကို ျပခဲ့ၾကတယ္၊ ပင္ပန္းသမွ်ေတြ ေတာင္ေပၚေရာက္မွ အပန္းေျဖခဲ့ ရတယ္၊ အားကိုးစရာ ေျခေထာက္ တစ္စံုပဲ ရွိတယ္ေလ။ ျမန္မာျပည္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားဆိုတာက ေတာင္တက္ ကားေတြ ရွိေနေလေတာ့ ေတာင္တက္ဖုိ႔ဇြဲ အားမခဲႏိုင္ရင္ ကားေတြကို အားကိုးၿပီး လက္ေလွ်ာ့ တက္ၾကတယ္ေလ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာကေတာ့ အတက္ေရာ အဆင္းပါ ဘာမွ အားကိုးစရာမရွိ၊ ဇြဲအတိနဲ႔ ရင္းမွ ရခဲ့တာပါ။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေဖးမကူညီ၊ တြဲလက္ညီစြာျဖင့္ တက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္၊ စည္းလံုးျခင္းရဲ့ အင္အားဆိုတာကို ျပသခဲ့ၾကတယ္၊ ညီညြတ္ျခင္းရဲ့စြမ္းရည္ေတြလည္း ေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္၊ အားႏြဲသူေတြကို သန္မာသူတို႔က ေဖးမ ကူညီခဲ့ၾကတယ္၊ တစ္ဦးေမတၱာ တစ္ဦးမွာ ဆုိသလုိေပါ့၊ ဒီလိုနဲ႔ ေရေလး တစ္ႀကိဳက္ေသာက္ အေမာေလး ေဖါက္လာရင္ အနားယူ၊ အားကူကာ ဆင္ႏြဲ ေတာင္တက္ပြဲႀကီး ကေတာ့ ညပိုင္း ဆယ့္တစ္နာရီမွာ အဆံုးသတ္၊ အေမာေျပ ေျခေတာ္ရာကိုဖူးလို႔ က်ိန္းစက္ အနားယူရင္း ဆ႒မေန႔ ခရီးစဥ္ကို ေတာင္ေပၚမွာပဲ အဆံုးသတ္ခဲ့ၾကတယ္။
သတၱမေန႔၊ ေစတီပါဒ(သိရီပါဒ)၊ တိမ္တိုက္ေတြေပၚမွ ေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း-----------------
မနက္ အရုဏ္တက္တဲ့အခ်ိန္ အိပ္ယာမွ ႏိုးထ၊ ေျခလက္ သုတ္သင္ျခင္းကိစၥေတြ အၿပီးသတ္၊ ထပ္မံ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ အာရံုျပဳၿပီး နံက္ခင္း ေနေရာင္ျခည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ၾကတယ္၊ ျမင္ဘူးတဲ့သူေတြ ေျပာျပခ်က္အရေတာ့ နံက္ခင္း ေရာင္ျခည္ဦးကို ယခု ေတာင္ေပၚကေန ၾကည့္ရင္ အေတာ့္ကို ၾကည္ႏႈးဖြယ္ရာ ရွိပါတယ္တဲ့။
တိမ္တိုက္ေတြၾကားက ထုိးေဖါက္ထြက္လာတဲ့ သူရိယေနမင္းရဲ့ ေရာင္ျခည္ကို အျမင့္ဆံုးေနရာက ၾကည့္ရႈ႕ခံစားႏိုင္တဲ့ အရသာတစ္ခုကို ေစာင့္စားေနခဲ့ၾကတယ္၊ ကံဆိုးစြာပဲ တိမ္တိုက္ေတြ ထူထပ္ၿပီး ၾကည့္ရႈခြင့္မရခဲ့ၾကဘူး၊ ေတာင္ ေဘးပတ္လည္ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ တိမ္တိုက္ေတြေပၚ ေရာက္ရွိေနသလုိပါပဲ၊ တိမ္ခုိး တိမ္ေငြ႔ေတြက လူေတြကို တိုးေ၀ွ႕ေနၾကတယ္၊ ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ တိမ္ညႊန္႔စား ဘီလူးဆိုတာ ဖတ္ဖူးခဲ့တယ္၊ အရသာ ဘယ္လုိရွိမလဲလို႔ စားၾကည့္တယ္၊ သိပ္မထူးပါဘူး၊ ေရေငြ႔ေတြပါပဲ၊
ခြန္အားနဲ႔ ရင္းၿပီး ရရွိတဲ့ အရာက ပိုလို႔ တန္ဘိုးရွိပါတယ္၊ စက္မႈ စြမ္းအင္ ဘယ္ေလာက္ပင္ ထြန္းကားပါေစ၊ လူစြမ္းအင္ကိုေတာ့ လုိက္မမွီႏိုင္ပါဘူး၊ ျမင့္မားတဲ့ေနရာကို စက္မႈစြမ္းအားနဲ႔ ေရာက္ႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ္ပိုင္အားနဲ႔ ရင္းၿပီး ရရွိတဲ့ အရသာကိုေတာ့ မယွဥ္ႏိုင္ပါဘူး။ လက္တေလာ အားထုတ္ဆဲမွာေတာ့ ပင္ပန္းတဲ့ဒဏ္ကုိ ခံရေပမယ့္ အခ်ိန္ေတြ ေႏွာင္းသြားေလ၊ ၾကည္ႏႈးစိတ္က ပိုေလပါ။ လူ႔ဘ၀ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ငါ ဘာေတြ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သလဲ၊ ဘယ္လိုအရာေတြကို ခတ္ခဲ ပင္ပန္းစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသလဲဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးက စိတ္ရဲ့ ၾကည္ႏူးမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္ဆံုးပါ။
သာမာန္ ေတြးၾကည့္ရင္ အဆင္းခရီးက သက္သာမယ္ ထင္ရေပမယ့္ အခု တက္ခ့ဲရတဲ့ ေတာင္ကေတာ့ အတက္ခရီးထက္ ပိုလုိ႔ ပင္ပန္းတယ္လု႔ိ ဆုိရမယ္၊ ခႏၶာကိုယ္ ေသးသိမ္ ေပါ့ပါးတဲ့ သူမ်ား အဖို႔ သက္သာေပမယ့္ ၀ၿဖိဳးတဲ့သူမ်ားအဖို႕ ၀န္ထမ္းၿပီး ထိန္းထားရတဲ့ ေျခေထာက္ေတြ ခံႏိုင္ရည္ မရွိေတာ့ဘူးေလ။ ေတာင္ေအာက္ကို ဆယ္နာရီခြဲခန္႔ ေအာင္ျမင္စြာ ဆင္းသက္ခဲ့ၾကတယ္၊ ေန႔ဆြမ္းကိစၥ ေတာင္ေအာက္မွာတင္ အၿပီးသတ္၊ ေနရပ္ ျပန္ဖုိ႔ခရီး ဆက္ခဲ့ၾက၊ လမ္းခရီးမွာ အေမာေျပ စမ္းေရခ်ဳိးခဲ့ၾကရင္း ဦးဇင္းတို႔ရဲ့ သီဟုိဠ္(သီရိလကၤာ)ကၽြန္းတစ္ပတ္ ခရီးစဥ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ အဆံုးသတ္ခဲ့ ၾကတယ္။
လူအေၾကာင္း ေပါင္းဖူးမွသိ ဆိုသလုိ ဦးဇင္းတို႔အဖြဲ႕ ခရီးစဥ္က ႏွစ္ဆယ့္ငါးေယာက္ပါ။ စီစဥ္ရသူအဖို႔ အေတာ့္ကို ခဲယဥ္းပါတယ္။ အစားအေသာက္ကိစၥစီမံရ၊ တည္းခုိဖုိ႔ကိစၥ၊ ခရီးစဥ္ အႏၱရာယ္ ကင္းေစဖုိ႔ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရ၊ ေခါင္းေဆာင္သူမ်ားအဖို႔ သက္ျပင္း ခ်ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ ေက်ာင္းကို ကားစုိက္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္က်မွ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း စိတ္ဓာတ္ေတြကိုလည္း အားလံုးသိခြင့္ရခဲ့ ၾကတယ္။ အရင္တံုးက တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ အထင္အျမင္ လြဲမွားခဲ့သမွ်ေတြဟာ ခရီး အတူထြက္ ဖူးမွ မွားခဲ့မွန္းသိခဲ့ၾကတယ္။ လြန္တာရွိခဲ့ၾကရင္လည္း ၀ႏၵာမိပါ ဆိုတဲ့စကားေတြကိုလည္း ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကေတာ့ အမုန္းတရားဆိုတဲ့ အာဃာတ တရားေတြ အေ၀းကိုေရွာင္ရွားလို႔ ေနာင္ကို ဆက္ၾက ရမယ့္ ဘ၀ခရီး၊ လက္တြဲညီညာ လုပ္ေဆာင္ၾကရမယ့္ တာ၀န္ေတြကိုလည္း ေႏြးေထြးစြာ ေဆြးေႏြးခဲ့ရလု႔ိ ေလွ်ာက္လွမ္းရမယ့္ သံသရာခရီး ေျဖာင့္တန္းေအာင္ ဒီခရီးစဥ္ကပဲ ျပသခဲ့တယ္။ ခရီးစဥ္မွတ္တမ္းကို ေရးတဲ့ ဦးဇင္းအဖုိ႔လည္း စာအေရးအသားမ်ား မွားယြင္းခဲရင္၊ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးခဲ့တ့ဲအခ်ိန္မွာ မေကာင္းတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ အေျခခံတရားေၾကာင့္ ေမာက္မာရုိင္းစိုင္းတဲ့စကားေျပာမိခဲ့ရင္၊ ေစတနာအမွားေၾကာင့္ လြန္ၾကဴးခဲ့တဲ့စကားမ်ား ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီေနရာကေန ေၾကေအးခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါ၊ ေနာင္ကို ဒီလို အမွားမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းပါ့မယ္ဆိုတဲ့ ကတိကို ရင္ထဲ စိတ္ရင္းခံနဲ႔ ေပးခဲ့ပါတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔၊ ႀကံဳသလုိ လမ္းမွာတင္ ေရးခ်ခဲ့တဲ့ ဦးဇင္းရဲ့ ခရီးစဥ္မွတ္တမ္းေလးကို မၿငီးမျငဴ ဖတ္ရႈေပးခဲ့တဲ့ သင္ စာဖတ္သူပရိတ္သတ္ကို အထူး(အထူး)ပင္ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္ဆိုတာကို ေလးနက္စြာေျပာရင္း----------------------
(ခ်စ္တံုး မုန္းစကားေျပာပါ-ရင္းႏွီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အျပစ္ကို ေျပာတက္တဲ့အေလ့အက်င့္)
(မုန္းေနတဲ့အခ်ိန္ ခ်စ္စကားေျပာပါ-အထင္မွားအျမင္မွားၿပီး မေခၚမေျပာျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အျပစ္စကား မေျပာၾကားမိေအာင္ ေျပာတက္တဲ့အေလ့အက်င့္)ကို ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ ဆုိတဲ့စကား လတ္ေဆာင္ ေပးခဲ့ပါတယ္၊
ဘိကၡဳပ႑ိ(လကၤာဒီပေက်ာင္းသား)

Template by : kendhin x-template.blogspot.com