Sunday, December 7, 2008

လူသားဗုဒၶ ႏွင့္ လူသား ဘုန္းႀကီးမ်ား၊-

သီရိလကၤာ ဆုိတာယခင္က ေတာ႔ ဆီလံု လုိ႔ ေခၚတဲ႔ ကၽြန္းနုိင္ငံေလး။ ေထရ၀ါဒ သာသနာနဲ႔ဆက္စပ္ျပီး ျမန္မာျပည္နဲ႔ ရင္းနွီးတဲ႔ဆက္ဆံေရး ရွိခဲ႔တာ နွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၾကာခဲ႔ျပီ။ အင္ပုိင္ယာအျဖစ္စုစည္း ပထမ ျမန္မာနုိင္ငံ အျဖစ္စတင္တည္ေထာင္နုိင္ခဲ႔တဲ႔ေခတ္ က ပုဂံေခတ္။ သီရိလကၤာ Polunnaruwa နွင္႔ေခတ္ျပိဳင္။

ဗုဒၶသာသနာ ကုိ သံဃာေတာ္မ်ား အဆင္႔ဆင္႔ လက္ကမ္းလာခဲ႔တာ ယခုဆုိ နွစ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ခဲ႔ျပီ။ ယခုအခါ မူရင္းေဒသ အိႏၵိယမွာ ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ႔ေပမဲ႔ သီရိလကၤာ.ျမန္မာ.ထုိင္း.ေလာ ကေမၻာဒီးယား တုိ႔မွာေထရ၀ါဒ၊ တိဘက္၊ကုိးရီးယား၊တရုပ္၊ဂ်ပန္၊ထုိင္း၊ဗီယက္နမ္ မွာ မဟာယာန၊ ဗုဒၶသာသနာ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနဆဲ။

အိႏၵိယက သာသနာျပဳဘုရင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းရဲ႔ သားေတာ္အသွ်င္မဟိႏၵ နဲ႔ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာ ေထရီ တုိ႔ရဲ႔ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေၾကာင္႔ သီရိလကၤာမွာ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း ဗုဒၶသာသနာ အဓြန္႔ရွည္တည္တဲ႔ခဲ႔တာ နွစ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္တုိင္ ၾကာခဲ႔ျပီ။ သီဟုိဠ္သားေတြရဲ႔ သာသနာၾကည္ညိဳပံုက ပညာ သားပါတယ္။ နွစ္၂၀၀၀ ေက်ာ္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း သာသနာတည္ေအာင္ စြမ္းနုိင္တယ္ ဆုိကတည္းက ပညာနဲ႔ယွဥ္မွ။ ပညာမပါ ေနရာမက်။ သီဟုိဠ္ ဗုဒၶသာသနာလည္း ေလာကဓံ နဲ႔ၾကံဳရတယ္။ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ သာသနာျပဳမင္းလက္ထက္မ်ားမွာ ဗုဒၶစာေပ သင္ၾကားပုိ႔ခ် ရာ ဗဟုိဌာနၾကီးမ်ား(မဟာ၀ိဟာရ၊အဘယ ဂီရိ ၀ိဟာရ) ျဖစ္ခဲ႔ျပီး၊ နုိင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္ ပညာျဖန္႔ေ၀ေပးနုိင္ခဲ႔တယ္။ မင္းဆုိးမင္းညစ္ သာသနာဖ်က္မင္းလက္ထက္မ်ားတြင္ေတာ႔ အႏၲရာယ္ကင္းရာ သင္႔ရာေဒသ ပုန္းေရွာင္ၾက၊ အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ၊ထုိင္း နုိင္ငံရပ္ျခားသုိ႔ သြားေရာက္ စေတးေရွာင္ၾကတာက ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္းက။

ပုဂံရွိ ဆပဒ ေစတီ ၊ ပဲခူးကလ်ာဏီသိမ္နဲ႔ ကလ်ာဏီ ေက်ာက္စာက ျမန္မာ-သီရိလကၤာ ဗုဒၶသာသနာအတြက္ အေရးပါတဲ႔အေထာက္အထားျဖစ္သလုိ၊ ယေန႔သီရိလကၤာရွိ ထြန္းကားေနဆဲ အမရပူရဂုိဏ္း၊ ရာမညဂုိဏ္း၊ ေရႊက်င္ဂိုဏ္း ဆုိတဲ႔ ျမန္မာျပည္ေပါက္အမည္နဲ႔ နိကာယ ေတြကလည္း မျငင္းနုိင္တဲ႔ သက္ေသသာဓကမ်ား။

မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ကုိအမွီရလုိ႔ သာသနာထြန္းေတာက္ေနရင္ က်န္နုိင္ငံမ်ားကုိ ေ၀ငွတယ္။ မင္းဆုိးမင္းညစ္ နိွပ္စက္လုိ႔ သာသနာေမွးမွိန္ေနရင္ စေတးေရွာင္ ျပီးသာသနာ႔ ကုိ ဆက္လက္ရွင္သန္ေစတယ္။ အဲဒီလုိ သာသနာျပဳတဲ႔ရလာဒ္အျဖစ္ ယခုအခါ သီရိလကၤာမွာ နိကာယ ဂုိဏ္းၾကီး ၄ ဂုိဏ္း အထင္အရွားရွိေနပါတယ္။ သွ်ာမ္ နိကာယ ဂုိဏ္းက - ယုိးဒယားအဆက္အသြယ္နဲ႔ တည္ေထာင္တာျဖစ္ျပီး၊ အမရ ပူရ၊ ရာမည၊ေရႊက်င္ နိကာယ ဂုိဏ္းမ်ားက ျမန္မာျပည္အဆက္အသြယ္နဲ႔ တည္ေထာင္ခဲ႔ၾကတာပါ။

သီဟုိဠ္သားေတြ အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ သည္ နုိင္ငံ႔ရတနာ၊ နုိင္ငံ႔သာသနာ။ ဘာသာ သာသနာကုိ ခ်ီးေျမွာက္ပံုက-ပညာသားပါတယ္။


၁- လူဦးေရ ၇၀% ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္တဲ႔အတြက္ ဗုဒၶဘာသာသည္ နုိင္ငံေတာ္ဘာသာ ျဖစ္တယ္။ (၉၀ % ခန္႔ ရွိတဲ႔ ျမန္မာျပည္ နုိင္ငံေတာ္ဘာသာ မျဖစ္လာနုိင္တာ စဥ္းစားစရာပါ)

၂- ကႏၵီ ျမိဳ႔ရွိ ဗုဒၶစြယ္ေတာ္က National Treasure ၊ ၀န္ၾကီးတစ္ေယာက္ခန္႔ထားျပီး ေစာင္႔ေရွာက္ထားတယ္။

၃- လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ရဟန္းျပဳခ်င္ရင္ အစုိးရဆီေလ်ွာက္လႊာတင္ရတယ္။ အစုိးရက စီစစ္ ျပီးမွ ခြင္႔ျပဳေပးတယ္ (အေခ်ာင္သမားမ်ား သာသနာ႔ေဘာင္၀င္ ရဟန္းျဖစ္လာဖုိ႔ မလြယ္)။

၄- သာသနာ႔ေဘာင္၀င္ ကုိရင္၀တ္ျခင္း ရဟန္းျပဳျခင္း ေၾကာင္႔ ေမြးရာပါ နုိင္ငံသား အခြင္႔အေရး၊ အေမြဆက္ခံခြင္႔၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင္႔၊ ပညာသင္ၾကားခြင္႔ စသည္ --မရွႈံးဆံုးေစရ။

ဥပမာ- ရဟန္ျဖစ္ျခင္း .လူျဖစ္ျခင္း၊ မူဆလင္ ျဖစ္ျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ျခင္း၊ အသားျဖဴျခင္း.အသားမဲျခင္း ေယာက္်ားျဖစ္ျခင္း မိန္းမျဖစ္ျခင္း စသည္ ေၾကာင္႔ မဲေပးခြင္႔၊ ပါတီေထာင္ခြင္႔၊ ပညာသင္ၾကားခြင္႔.စသည္ကုိ ကန္႔သတ္ထားျခင္းမရွိ။

(ရဟန္းျဖစ္ျခင္း ေၾကာင္႔ မဲေပးခြင္႔မရျခင္း၊ အမ်ားနည္းတူ ေခတ္ပညာသင္ယူခြင္႔မရျခင္း စတဲ႔အခ်က္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာကုိ အမွန္တကယ္ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ႔ေနျခင္းေပေလာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ပညာသားပါပါ နိွမ္ ခ် ခ်ိဳးနွိမ္ထားျခင္းေလာ ဟု ေမးျမန္းဖြယ္ရာပင္။ ဒါ႔အျပင္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ျဖစ္သည္႔အတြက္ ေသတမ္းစာသည္ တရားမ၀င္ဟု ဥပေဒမွာ လက္ရွိက်င္႔သံုးေနတာက ၀ိနည္းအေထာက္အထားအရ ဗုဒၶတရားေတာ္နဲ႔ လံုး၀ဖီလာ ဆန္႔က်င္ေနျပန္္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔..အဆုိပါအယူအဆမ်ား စိမ္႔၀င္ျပန္႔နွံ႔ထြန္းကားေနျခင္းဟာ ဘာသာ သာသနာကုိ အမွန္တကယ္ ခ်ီးေျမွာက္ေနျခင္းေၾကာင္႔ ေလာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ပညာသားပါပါ နိွပ္ကြပ္ထားျခင္းေၾကာင္႔ ေလာ ဟု ေတြးေတာဖြယ္ရာပင္ )

အမွန္တကယ္ တတ္သိနားလည္ေသာ ပညာရွင္မ်ား သုေသတနျပဳ ေလ႔လာဆန္းစစ္ၾကပါကုန္- ဤကား စကားခ်ပ္။ ။

တျဖည္းျဖည္းနိမ္႔ဆင္းလာေသာေလယာဥ္ေပၚကေန ေျမျပင္ အေနအထားကုိ ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔လာရ တယ္။ ျမင္ကြင္းေတြက မွတ္မိေနဆဲ။ ကုိလံဘုိကုိ လြန္ထြက္သြားျပီးေနာက္ ပင္လယ္ဘက္မွ ေကြ႔၀ုိက္ကာ ေလယာဥ္ၾကီးက ေျပးလမ္းကို ဦးလုိက္ပါျပီ။ တရိပ္ရိပ္ေျပးေနေသာ ပင္လယ္ေရျပင္ လြန္သြား သည္နွင္႔မၾကာမွီ.ဒုတ္ကနဲ႔ ျမည္သံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ေလယာဥ္ဘီး ေျမက်သြားျပီေလ။

Bandaranaike International Airport သုိ႔ဆုိက္ေရာက္ပါျပီ။ Return Ticket မရွိ။ အစစ္အေဆးအေမးအျမန္းလည္းမရွိ။ Immigration Counter ကုိအလွ်င္အျမန္ပဲဲ ျဖတ္သန္းခဲ႔ရပါတယ္။

သီရိလကၤာရိွတကၠသိုလ္မ်ားနွင္႔ကမၻာ႔အရပ္ရပ္ရွိတကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ပညာသင္ယူခြင္႔ရျခင္းဟာ ျမန္မာ ျပည္ သားတစ္ေယာက္အေန နဲ႔ အျခားသူမ်ားနွင္႔ယွဥ္လုိက္ရင္ ကံေကာင္းျခင္းလက္ေဆာင္ ရရွိျခင္း ဟု ဆုိနုိင္မလား။

ကတညဳတ ကတေ၀ဒီ ဒုလႅေဘာ ေလာကသၼိ ံ

သူျပဳဖူးတဲ႔ေက်းဇူးကုိ သိျပီး ေက်းဇူးျပန္ဆပ္တတ္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ရခဲတယ္လုိ႔ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားက ဆံုးမထားတယ္။ အခြင္႔သင္ အခါၾကံဳ ၾကံဳ မၾကံဳၾကံဳ အမိျမန္မာျပည္ နွင္႔ တကြ သာသနာကုိ အမွန္တကယ္ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ႔ ေနသူမ်ားကို သတိတရရွိပါတယ္။နုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ေလ႔လာသင္ယူခဲ႔ရသမွ် ပညာ အမိျမန္မာျပည္မွာ ျပန္လည္အသံုးခ် ခ်င္သူခ်ည္းပါဘဲ။ သုိ႔ေသာ္လည္း…..ပညာအေျခခံ မတူေတာ႔ ေတြးေခၚစဥ္းစားပံု မတူ။ အေတြးမတူေတာ႔ အယူမတူ။ အယူမတူလုိ႔ အလုပ္လုပ္ခြင္႔ မရတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနရင္ျဖင္႔……..

ႏြားသည္ ေရၾကည္ရာ ျမက္နုရာ ေဒသမွာသာ ေနေပ်ာ္ျမဲ

ေရသည္.ျမင္႔ရာမွ နိမ္႔ရာသုိ႔သာ စီးဆင္းျမဲ
ျမန္မာပညာရွင္အမ်ား ...နုိင္ငံရပ္ျခားဆီသုိ႔ တဖြဲဖြဲ

သံဃာေတာ္အမ်ား လကၤာဒီပ သီဟုိဠ္ဆီသုိ႔ ၀င္လာမစဲ တသဲသဲ

ပတိရူပေဒသ ကုသုိလ္.ပညာ.ဥစၥာရဖုိ႔ သင္႔ရာေဒသ ေနထုိင္ၾကေလာ႔

ဗုဒၶဘုရားရွင္လမ္းညႊန္ခ်က္က ေအာင္ျမင္လုိသူတုိင္းအတြက္ အသံုးခ်ရစျမဲ ..မဟုတ္လား။

စပ္မိစပ္ရာ အေတြးမ်ား…(၂)

စာေမးပြဲနီးေနတာနဲ႔ post ေတြ မေရးျဖစ္ဘူး၊ သက္ဆိုင္သူမ်ားကလည္း အသစ္ ဖတ္ခ်င္ေနေတာ့ လကၤာ ေက်ာငး္သား ေနာင္ေတာ္တစ္ပါးထံက ေကာင္းႏိုးရာရာ ေလးကို ေကာ္ပီကူး ေဖၚျပေပးလိုက္တယ္ေနာ္။

ထုိဆင္ေတာ္ကုိလွဴျခင္းေၾကာင္႔ သိ၀ိျပည္သူတုိ႔သည္ အမ်က္ထြက္ကုန္၍ စည္းေ၀း ၾကျပီးလွ်င္၀ကၤဘာေတာင္သုိ႔ သြားေလာ႔ ဟု မိမိတုိ႔ နုိင္ငံမွ နွင္ထုတ္ၾကကုန္၏။


ထုိသိ၀ိျပည္သူတုိ႔ နွင္ထုတ္ကုန္သည္ရွိေသာ္ (ငါသည္) မတုန္မလႈပ္ မတြန္႔ မတုိ ေသာအလွဴၾကီးကုိ ေပးလွဴရန္ တစ္ခုေသာ ဆုကုိ ေတာင္းပန္၏။


သိ၀ိျပည္သူအားလံုးတုိ႔သည္ ငါေတာင္းပန္အပ္သည္ျဖစ္၍ ငါ႔အား ဆုတစ္ပါးကို ေပးကုန္၏။ ထုိအခါ ငါသည္ အလံုးစံုေသာ အလွဴစည္ကုိ ေၾကြးေၾကာ္တီးခတ္ေစ ၍ အလွဴၾကီးကုိ ေပးလွဴ၏။

ထုိသုိ႔ေပးလွဴေသာ အလွဴေၾကာင္႔ ဤမင္းကုိ နွင္ထုတ္ကုန္၏။ ဤမင္းသည္ ယခုတဖန္အလွဴကုိ လွဴျပန္၏ ဟု အလွဴေပးရာ အရပ္၌ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ၾကီးစြာေသာ အသံသည္ ျဖစ္ေလ၏။

ထိုအခါ ငါသည္ ဆင္ကုိ လည္းေကာင္း ျမင္းတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ရထားတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း ေပးလွဴ၍ ကၽြန္ေယာက္်ား ကၽြန္မိန္းမ ႏြား ဥစၥာ ဟူေသာ ၾကီးစြာေသာ အလွဴကုိေပးလွဴျပီးလွ်င္ ျမိဳ႔မွ ထြက္ခဲ႔၏။ (ေ၀ႆႏၱရ စရိယ)


ေ၀ႆႏၱရာ မင္းၾကီးကို ျပည္သူျပည္သားတုိ႔က နွင္ထုတ္ ၾကပံုပါ။ ဘယ္နွယ္…ေ၀ႆႏၱရာ မင္းၾကီးရယ္။ တစ္ခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ ေတာ္ပိုင္ဆုိင္တဲ႔ သက္ဦးဆံပုိင္ ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္ပါလ်က္ ျပည္သူေတြကုိ မနွိပ္ကြပ္။ ျပည္သူ႔အလုိလုိက္..တုိင္းျပည္မွ ထြက္ခြါေပးပါသတဲ႔။ ဆူပူအံုၾကြတဲ႔ ျပည္သူေတြကုိ နွိပ္ကြပ္ ဖုိ႔ ဥပေဒ ပုဒ္မ မ်ားမရွိ၍ေလာ၊ နန္းရင္ျပင္၀ယ္ ေၾကြးေၾကာ္ဟစ္ေအာ္ေနတဲ႔အဖ်က္သမားမ်ားကုိ ေျခမႈန္းဖုိ႔ စစ္တပ္ၾကီးမ်ား မရွိ၍ ေလာ…….

.သက္ဦးဆံ ပုိင္ ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္လ်က္ နွင္႔ ျပည္သူ နွင္ထုတ္လုိ႔ ထြက္ေတာ္မူရတယ္လုိ႔။ ညံ႔ရန္ ေကာ ေ၀ႆႏၱရာ ရယ္……စိတ္ထဲက ဘ၀င္မက်လွ။

ဒါနဲ႔စာအုပ္ေတြ ကုိ ဟုိေမြဒီရွာ ၾကည္႔တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ဘ၀င္က်စရာ စာတစ္ပုဒ္သြားေတြ႔တယ္..။ အဲဒါက..

ဒါနံ သီလံ ပရိစၥာဂံ၊ အဇၹ၀ံ မဒၵ၀ံ တပံ။
အေကၠာဓနံ အ၀ိဟိ ံ သဥၥ၊ ခႏၱိဥၥ အ၀ိေရာဓနံ။
ဣေစၥေတ ကုသေလ ဓေမၼ၊ ဌိေတ ပႆာမိ အတၱနိ။
တေတာေမ ဇာယေတ ပီတိ၊ ေသာမနႆဥၥ နပၸ က ႏၱိ။ (ဇာ.၂.၂၁. ၁၇၆-၁၇၇)


၁။ ဒါန - လွဴဒါန္းျခင္း၊

၂။ သီလ- ငါးပါးသီလ၊ ၁၀ ပါးသီလ ကုိေဆာက္တည္ျခင္း။

၃။ ပရိစၥာဂ- ေပးကမ္းခ်ီးေျမွာက္ ေထာက္ပံ႔ျခင္း။

၄။ အဇၹ၀ - စိတ္နွလံုး ေျဖာင္႔မတ္ျခင္း။

၅။ မဒၵ၀ - ကုိယ္နႈတ္တုိ႔ နူးညံ႔ သိမ္ေမြ႔ျခင္း။

၆။ တပ - တပ အက်င္႔ကုိက်င္႔ျခင္း.(.ျခိဳးျခံျခင္း)

၇။ အေကၠာဓန - ေမတၱာ ေရွ႔ထား အမ်က္မပြါးျခင္း။

၈။ အ၀ိဟိ ံသ - တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကုိ မညွင္းဆဲျခင္း။

၉။ ခႏၱီ - သည္းခံျခင္း။

၁၀။ အ၀ိေရာ ဓန - တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔နွင္႔ မဆန္႔က်င္ျခင္း။

ဟုတ္ပါပီ။ ဒါကမင္းေကာင္းမင္းျမတ္တုိ႔ လုိက္နာက်င္႔ေဆာင္တဲ႔ မင္းက်င္႔တရား (၁၀)ပါး။ ေနာက္ဆံုး ..အ၀ိေရာဓန ဆုိတဲ႔ အဆံုအမ က တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ရဲ႔ အလုိနဲ႔မဆန္႔က်င္ျခင္း…..တဲ႔။ ကုိယ္လုပ္တာ မွန္ေနလ်က္နဲ႔ ျပည္သူအလုိနဲ႔မဆန္႔က်င္ လုိ၍ လုိက္ေလ်ာျခင္းပါလား။ ၀ကၤဘာေတာင္သုိ႔ ၾကြခ်ီျခင္းဟာ….မင္းက်င္႔တရား နွင္႔ အညီပါတကား ဟု ဘ၀င္က်ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ မွား မွန္တာ ကုိ မေျပာ။ သူမွန္တယ္..ငါမွန္တယ္ လုိ႔လည္း အျငင္းမပြါး။ ေ၀ႆႏၱရာမင္း ၾကီးဟာ သူယံုၾကည္တာကုိ လုပ္ခဲ႔တယ္။ အလွဴေပးတဲ႔အတြက္ နွင္ထုတ္ခံရတာေတာင္ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ကုိ မစြန္႔လႊတ္။ ထြက္ေတာ္မူ နန္းက ခြါဆဲဆဲ အလွဴၾကီး ထပ္ေပးလုိက္ျပန္ပါတယ္။ တရားေစာင္႔တဲ႔ သူကုိ တရားကျပန္လည္ေစာင္႔ေရွာက္တယ္ ဆုိတဲ႔ စကားနဲ႔အညီ ေနာက္ဆံုးေတာ႔..ျပည္သူေတြက ေ၀ႆႏၱရာမင္းၾကီးကို ၀န္ခ်။ ျပည္ေတာ္ျပန္ နန္းစံရန္ ေတာင္းပန္ၾကျပန္တယ္။ ဟုတ္တာေပါ႔..တရားေစာင္႔တဲ႔မင္းကုိ ျပည္သူေတြက အသဲနွလံုးထဲက ခ်စ္ျမတ္နုိးၾကမည္ေပါ႔။ ဒါမွ သာယာ၀ေျပာတဲ႔ တုိင္းနုိင္ငံအျဖစ္ ျပည္ေထာင္မ်ားအလယ္ ၀င္႔ၾကြားနုိင္မွာကုိး။


ရဟန္းတုိ႔ ဘုရင္မင္းတုိ႔ တရားမေစာင္႔ေသာအခါ မွဴးမတ္တုိ႔သည္လည္း တရားမေစာင္႔ကုန္၊ မွဴးမတ္တုိ႔ တရားမေစာင္႔ေသာအခါ ပုဏၰား သူၾကြယ္တုိ႔လည္းတရားမေစာင္႔ကုန္၊ ပုဏၰား သူၾကြယ္တုိ႔ တရားမေစာင္႔ေသာအခါ နိဂံုး ဇနပုဒ္ ေနသူတုိ႔လည္းတရားမေစာင္႔ကုန္……………..၊
မင္းတရားမေစာင္႔သည္ ျဖစ္အံ႔ ..တစ္နုိင္ငံလံုး ဆင္းရဲရ၏။

အျပန္အလွန္အားျဖင္႔…ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႔ရပါတယ္။

ရဟန္းတုိ႔…ဘုရင္မင္းတုိ႔..တရားေစာင္႔ေသာအခါ..မွဴးမတ္၊ပုဏၰား သူၾကြယ္၊ နိဂံုး ဇနပုဒ္..ေနသူတုိ႔လည္း တရားေစာင္႔ကုန္၏။ …………………….မင္းတရားေစာင္႔သည္ ျဖစ္အံ႔..တစ္နုိင္ငံလံု းခ်မ္းသာရေလသတည္း။(အဓမၼိက သုတ္)
တိုင္းျပည္ ၾကီးပြါး ဆုတ္ယုတ္ျခင္းက မင္း တရားေစာင္႔ျခင္း တရားမေစာင္႔ျခင္း နဲ႔ အဓိက သက္ဆုိင္ပါေၾကာင္း…ပိဋကတ္ေတာ္လာအဆုိအမိန္႔မ်ားပါ။ အျခား ေသာ တုိင္းျပည္ တုိးတက္ၾကီးပြါးေရးနွင္႔ စပ္ဆုိင္တဲ႔ အဆံုးအမ မ်ားလည္းေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါဦးမယ္။
ဘုရားေဟာ အဆံုးအမ မ်ားသည္ တုိင္းျပည္ထူေထာင္ေရးနွင္႔ လားလားမွ် မပတ္သက္ဟု အဘယ္သူေျပာနုိင္အံ႔နည္း။.

တစ္ခ်ိဳ႔ကဆုိၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ အဆံုးအမမ်ားက လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖၚရန္မလြယ္။ လူ႔ေဘာင္လူ႔ေလာက သာယာ၀ေျပာဖုိ႔အတြက္..သတ္တန္ သတ္.ျဖတ္တန္ျဖတ္ရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ လက္ေတြ႔ အသံုးမက်..ဟု တစ္ခ်ိဳ႔က ဆုိၾကတယ္။ ေရးသားျဖန္႔ေ၀ၾကတယ္။ ထုိသူမ်ားက ဗုဒၶစာေပကုိ အဘယ္ဆရာထံ နည္းခံ၍ ဘယ္နည္းဘယ္ပံု သုေသတနျပဳထားခဲ႔တယ္ဟု မေဖၚျပထား။ အကယ္၍ ထုိသူ၏ အယူအဆ အတုိင္းသာ သင္ယံုၾကည္ပါမူ….

အရိယာ ေသာတာပန္ ဗိမၺိသာရ မင္း တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ပံု ၊ သီဟ စစ္သူၾကီး မင္းအမိန္႔နာခံ စစ္တပ္ကြပ္ကဲပံု နွင္႔ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒန ဘုရင္ၾကီး ရာဇပလႅင္ထက္ ထီးျဖဴေအာက္ ပရိနိဗၺာန္စံ ၀င္တဲ႔ျဖစ္ရပ္မ်ားက အဓိပၸါယ္မရွိ.ယံုတမ္းစကားေတြ ဟု ထပ္ဆင္႔ ယူဆရန္သာ ရွိပါေၾကာင္း……

Template by : kendhin x-template.blogspot.com