Saturday, July 18, 2009



My procedure share files

1. Finding place.
2. Advertising program
3. Collection of text books
4. Training assistant teachers.
5. Finding funds.
တနဂၤေႏြေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း(ဘိုကေလး) ျဖစ္ေပၚလာသည္အထိ အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲပံု မူၾကမ္းမ်ားႏွင့္ စပ္ယွဥ္၍ အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား၊
၁. ေနရာရွာေဖြျခင္းကိစၥ။
၂။ သင္တန္းကို အမ်ားသိေအာင္ ျပဳလုပ္ရျခင္းကိစၥ။
၃။ သင္ၾကားမူ စာအုပ္မ်ား ရွာေဖြ စုစည္းမႈ ကိစၥ။
၄။ သင္ၾကားမည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားအား ေလ့က်င့္ေပးျခင္းကိစၥ။
၅။ သင္တန္း ေရရွည္ လည္ပတ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၀င္ေငြ ရွာေဖြျခင္းကိစၥ အားျဖင့္ ငါးရပ္ရွိသည္။
ထုိ အဆင့္ငါးရပ္တြင္----
၁.၁. ေနရာရွာေဖြျခင္းကိစၥတြင္ သင္တန္းကို ၀ါသနာပါ စိတ္ဓာတ္ အင္အား ျပင္းျပစြာ ဖြင့္လွစ္လိုေသာ သာသနာ့ အာဇာနည္အရွင္အတြက္ မိမိ ေက်ာင္းပိုင္(သို႔မဟုတ္) ေခတ္အျမင္ ရွိေသာ ဆရာသမားေက်ာင္း (သို႔မဟုတ္) မိမိ လုပ္ငန္းကို ၀ါသနာတူ လုပ္ေဆာင္လိုေသာ ေနရာကို ဦးစြာ ရွာေဖြရမည္။ ရွာေဖြ ရရွိသည့္ ေနရာတိုင္းသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသာ ျဖစ္သင့္သည္၊ ၿမိဳ႕လယ္ ဓမၼာရံု၊ ရပ္ကြက္၊ ေက်ာင္းစသည္ တုိ႔ မျဖစ္ေစသင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယခု ဖြင့္လွစ္မည့္ေက်ာင္း(Sunday School) သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေ၇းေက်ာင္း ေခတ္ စံနစ္သစ္ ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအားလံုး ဘုန္းႀကီး ရဟန္း သံဃာ၏ ေက်းဇူးကို သိရွိ နားလည္လာေစရန္ ရည္ရြယ္ထားျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထုိသို႔ ေက်ာင္းတြင္ ဖြင့္လွစ္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားသည္--
(က) ေခတ္လူငယ္မ်ား ေက်ာင္းသုိ႔ လာခ်င္ေသာစိတ္ ရွိေစရန္၊
(ခ) ရဟန္း သံဃာမ်ားထံမွ ေခတ္ႏွင့္အညီ လိုအပ္ေသာ ပညာမ်ား ရရွိႏိုင္သည္ ဆုိေသာ အသိ ကိုယ္စီ ကိန္းေအာင္းႏုိင္ၾကၿပီး ရတနာ သံုးပါး ေက်းဇူးကို အထူး သိရွိေစၾကရန္ ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အထူးကို ဦးတည္၍ ျဖစ္သည္။
၂.၂ သင္တန္းကို အမ်ားသိေအာင္ ျပဳလုပ္ရျခင္း ကိစၥတြင္ ေၾကာ္ျငာက႑၏ အေရးပါပံုကို အရွင္ျမတ္လည္း အထုိက္အေလ်ာက္ သိၿပီး ျဖစ္မည္။ လုပ္ငန္းကို ဦးေဆာင္ လုပ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္၏ အရည္အခ်င္း၊ လုပ္ငန္းမွ ထြက္ေပၚလာမည့္ အက်ိဳးရလဒ္၊ ထိုလုပ္ငန္းေၾကာင့္ အနာဂတ္တြင္ ထြက္ေပၚလာမည့္ ဘ၀ အာမခံခ်က္ တို႔ကို တက္ေရာက္သင္ၾကားမည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ေထာက္ပံ့ေပးမည့္ အလွဴရွင္မ်ား သိဖုိ႔ရန္ အေတာ္ပင္ အေရးႀကီးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ားသိေအာင္ ျပဳလုပ္ရျခင္းကို ၾကြား၀ါသည့္ လုပ္ငန္းဟု မထင္မွတ္ပဲ ျပဳလုပ္သင့္သည္။
၃.၃ သင္ၾကားမူစာအုပ္မ်ား ရွာေဖြ စုစည္းမႈ ကိစၥ တြင္ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ သခၤန္းစာမ်ား၊ Language သခၤန္းစာမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ား စိတ္၀င္စားမည့္ ကဗ်ာ ပံုျပင္ (ျမန္မာ၊အဂၤလိပ္)မ်ား၊ ယဥ္ေက်းလိမ္မာ(ျမန္မာ ၊ အဂၤလိပ္ ) ပန္းခ်ီပံုမ်ားကို စုစည္းသင့္သည္။ (ရွာေဖြ စုေဆာင္းၿပီးသားမ်ားကိုလည္း အသင့္ အလွဴခံ ရရွိႏိုင္သည္)။ သို႔မွ သာ မိမိတို႔၏ Sunday School ကိုယ္ပိုင္မူျဖင့္ ပို႔ခ်ခ်က္တို႔ကို ကိုယ္တိုင္လည္း သင္ၾကားမႈ ပိုင္းဆိုင္ရာ လြယ္ကူ၍ အမ်ားသူငွာ လိုအပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ လွဴဒါန္းလိုသည္ျဖစ္ေစ၊ ၾကည့္ရႈ ေလ့လာလိုသည္ျဖစ္ေစ အရန္သင့္ မွ်ေ၀ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
၄.၄ သင္ၾကားေပးမည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားအား ေလ့က်င့္ျခင္းကိစၥရပ္သည္ အထူးပင္ အေရးပါလွသည္။ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္သည္ ကိစၥမ်ားစြာကို စီစဥ္ ၫႊန္ၾကား ေနရျခင္းျဖစ္၍ သင္ၾကားမႈ ပိုင္းဆိုင္ရာ အတန္းစံုကို ၀င္ေရာက္ဖုိ႔ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်၊ သို႔ေၾကာင့္ အကူ ဆရာ ဆရာမမ်ား ရွိိသင့္သည္၊ ရွိသင့္သည္ဆုိရာတြင္လည္း အေရအတြက္အားျဖင့္ ေက်ာင္းသားလက္ခံ ထားရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး အနဲ အမ်ား ကြဲျပားႏိုင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ အကူဆရာ ဆရာမမ်ားအား ေလ့က်င့္ သင္ၾကာေပးရမည္။
၄.၄.၁ ကၽြမ္းက်င္အဆင့္တို႔အား ငွားရမ္းမႈ
သင္ၾကားေပးမည့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လွ်င္
(က) ဗုဒၶဘာသာ သခၤန္းစာမ်ား၊
(ခ) ယဥ္ေက်းလိမ္မာ ကဗ်ာမ်ား၊
(ဂ) အတန္းဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ား၊
(ဃ) ႏုိင္ငံတကာသံုး ဘာသာရပ္မ်ား၊
(င) သခၤ်ာဘာသာရပ္မ်ား (အရံ) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ထုိဘာသာရပ္မ်ားတြင္ (က) (ခ) ဘာသာရပ္မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အမ်ားစု ႀကိဳတင္ ေလ့လာ ၿပီးသည့္အတြက္ အခက္အခဲ မ်ားစြာ မရွိဟု ယံုၾကည္သည္။ ဘီေအ အမ္ေအ ဘြဲ႔ရၿပီးသူမ်ားအတြက္လည္း က်န္ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္၊ သို႔ေသာ္ ကိုယ္တိုင္ ၀င္၍ သင္ၾကားေပးဖို႔ရန္ အလုပ္ မမွ်၍ အကူ ဆရာ ဆရာမ ရွာေဖြရမည္၊ ကၽြမ္းက်င္ ဆရာမ်ားကို ရွာေဖြလွ်င္ ထုိသူမ်ားအတြက္ ထုိက္သင့္သည္ ညာဏ္ပူေဇာ္ခ(လခ) ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လိုအပ္ပါသည္။ သို႔မွသာ ထုိဘာသာရပ္သင္ၾကားမႈအတြက္ စီစဥ္သူသည္ အလုပ္ တစ္၀က္ သက္သာမည္ျဖစ္သည္။ အနည္းဆံုး သံုးဦး လိုအပ္မည္။ ေက်ာင္းသာ အေရးအတြက္ နည္းသည္ ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ အတန္း အဆင့္မ်ားကို ေလးဆင့္ သတ္မွတ္ ထားသင့္သည္။ Level I, II, III, IIII ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ အတန္း ေလးတန္း ရွိသည့္အေလ်ာက္ စာသင္ခ်ိန္ စတင္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သင္ၾကားဖို႔ရန္ ဆရာ ေလးဦး အရန္သင့္ရွိမွ ျဖစ္မည္။ ႏိုင္ငံတကာ စာသင္ႏႈန္းအတိုင္း သင္ၾကားမႈပိုင္းဆိုင္ရာကို ကိုင္တြယ္လွ်င္ ပို၍ ထိေ၇ာက္မႈ ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သင္ၾကားခ်ိန္ ႏွစ္နာရီခန္႔ရွိသည့္ အတန္းတြင္ နာရီ၀က္ခန္႔ တာ၀န္ခံဆရာက သင္ၾကာေပးသည့္ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားကို နာရီ၀က္ခန္႔ ထပ္မံ အခ်ိန္ယူ၍ အကူဆရာတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းသား ဆယ္ေယာက္စီ ခြဲ၍ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ အနီးကပ္ ေမးျမန္းႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္းေပးျခင္း၊ နားမလည္သည့္ ေက်ာင္းသားကို ထပ္မံ ေမး ေျဖ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း၊ သခၤန္းစာအလိုက္ ေပးထားေသာ Game မ်ား၊ကုိယ္ပုိင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို အစုလိုက္ အစုလိုက္ ေပ်ာ္၇ႊင္စြာ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးၾကျခင္းစေသာ activity မ်ားကို အကူဆရာႏွင့္ အနီးကပ္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းဟူေသာ အားသာခ်က္ကို ရရွိမည္။ ထိေရာက္မႈ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ နာရီ၀က္ျပည့္လွ်င္ တာ၀န္ခံဆရာမွ အတန္းအလိုက္ ျပန္လည္ ေခၚေဆာင္၍ ေနာက္ထပ္နာရီ၀က္ သင္ၾကား၊ နာရီ၀က္ ေဆြးေႏြးေစျခင္းျဖင့္ သင္ၾကားမႈ ႏွစ္နာရီ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစသင့္သည္။ ဤမွ် ရွည္ၾကာစြာ ရွင္းျပေနျခင္း၏ ဆိုလိုျခင္း အခ်က္မွာ အကူဆရာမ်ား (assistant teachers) မ်ားစြာ လိုအပ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အကူဆရာမ်ားအား ေငြကုန္ျခင္းမရွိပဲ ေရရွည္ လက္တြဲႏိုင္သည္အထိ ရွာေဖြစုေဆာင္းပံုစံနစ္။
Sunday School (ကေလးငယ္မ်ားအတြက္) ေက်ာင္းဖြင့္သည္ဟူ၍ပင္ ရပ္တန္႔မထားပဲ၊ ဘြဲ႔ရ ဘြဲ႔လြန္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား မိမိ အရပ္ေဒသတြင္ အနဲႏွင့္ အမ်ား ရွိၾကမည္။ ထိုေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ လူငယ္မ်ားအတြက္ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္း၊ အဂၤလိပ္စာ ေရးသားနည္းသင္တန္း၊ စသည့္ ကာလာတို သင္တန္း မ်ားကို ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး ထိုသင္တန္းသားမ်ားအတြင္းမွ သင္ၾကားမႈ၊ နားလည္တက္ကၽြမ္းမႈ၊ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ ေလးစား လိုက္နာမႈ၊ ၀ါသနာရွိမႈ စသည္မ်ားကို အေျခခံၿပီး ေရြးခ်ယ္ကာ ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ Sunday School အကူ ဆရာ ဆရာမအျဖစ္ ခန္႔အပ္သင့္သည္။
ထို အကူဆရာ ဆရာမမ်ားသည္ပင္ မိမိႏွင့္ လက္တြဲ သင္ၾကားမႈ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္သည့္ အတိုင္းအတာ တစ္ခု အထိ ေရာက္ရွိၾကေသာအခါ အေတြ႔အႀကံဳျပည့္၀ေသာ ဆရာ ဆရာမ ေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္၍ မိမိ ေက်ာင္းအတြက္ တသက္တာ အားကိုးထုိက္သူမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္သည္။
အကူ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားပံုနည္းစံနစ္၊
တနဂၤေႏြေက်ာင္းဟူသည့္အတိုင္း တနဂၤေႏြေန႔တြင္ သင္ၾကားရမည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈွႏွင့္အညီ ဥပုသ္ ေန႔တြင္ သင္ၾကားသင့္သည္ကား မွန္၏ ၊ သုိ႔ရာတြင္ ေႏြရာသီတြင္သာမက ရက္ရွည္ ဖြင့္မွ သင့္မည္ျဖစ္၍ အစုိးရေက်ာင္းႏွင့္ အမ်ားစု ရံုးပိတ္ရက္တြင္မွသာ အဆင္ေျပမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တနဂၤေႏြေန႔ကိုသာ ေရြးသင့္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ မိမိတြင္လည္း သင္ၾကားမူမ်ား အဆင္သင့္ရွိေနၿပီး ဆရာကိုင္စာအုပ္ကိုလည္း ရိုက္ႏွိပ္ၿပီး အသင့္ရွိေနလွ်င္ အကူဆရာ ဆရာမ်ားကုိ တစ္အုပ္စီ ဦးစြာ ေလ့လာရန္ ေပးထားသင့္သည္၊ စေနေန႔ အားလပ္သည့္ တစ္ခ်ိန္ကို ေရြး၍ ႏွစ္နာရီခန္႔ သင္ၾကားပံုနည္းစံနစ္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံပံု၊ ႏုးညံ့စြာကိုင္တြယ္ပံု၊ ခ်စ္ ေၾကာက္၊ ရိုေသ ရွိေအာင္ ဆက္ဆံပံုမ်ား အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
တစ္ႀကိမ္တည္း(သို႔) ဆက္တိုက္ မဟုတ္ပဲ၊ တစ္ပတ္ သင္မည့့္ သခၤန္းစာ(ဥပမာ) ဗုဒၶဘာသာ သခၤန္းစာ တစ္မ်က္ႏွာ၊ အဂၤလိပ္စာ တစ္မ်က္ႏွာ စသည္ကို ေရြးခ်ယ္၍ အတန္းအလိုက္ သတ္မွတ္ကာ ခြဲ၍ သင္ၾကားေပးရမည္။ စာမသင္ဘူးေသာ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားအတြက္ အခက္ႀကံဳရသည္မွာ စာသင္ေဘာေရွ႔တြင္ မတ္တပ္ရပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ ႀကိဳတင္သင္ၾကားျခင္းအတန္းတြင္ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ပံုကိုလည္း တစ္ခါတည္း ျပဳလုပ္ခိုင္းသင့္သည္။ သို႔မွသာ တနဂၤေႏြေန႔ ကေလးမ်ားေရွ႕ မိဘမ်ားေရွ႕တြင္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ သင္ၾကားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္မွာ ဦးေဆာင္သူဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆရာ ဆရာမ်ား၏ ဆက္ဆံပံုစံနစ္၊ သင္ၾကားေပးမည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား ၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ ဆက္ဆံပံုစံနစ္ျဖစ္သည္။ ဦးေဆာင္သူ ဆရာေတာ္သည္ ဆရာ ဆရာမႏွင့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား လန္႔ ေၾကာက္ေစမည့္ အမူအရာ အေျပာအဆိုမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္သည္။ သို႔မွသာ ကေလးငယ္မ်ားက ဘုန္းႀကီး ရဟန္း သာမေဏမ်ားအား ရဲ၀ံ့စြာ အနီးကပ္ ေလ့လာ ေမးျမန္း၊ ေျပာဆိုခ်င္ေသာစိတ္ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ား၏ ယံုၾကည္ အားကိုးထုိက္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ိဳးကို အခါအခြင့္သင့္သလို ျပသ ႏိုင္ရမည္။
၅.၅ သင္တန္း ေရရွည္ လည္ပတ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ၀င္ေငြ ရွာေဖြျခင္းကိစၥ
ထိုကိစၥသည္ အခန္းက႑အားလံုးတြင္ အေရးပါဆံုး မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ ကိစၥ ျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးအင္အား ေတာင့္တင္းခုိင္မာေသာ သာသနာ့ဒါယကာ ဒါယိကာမ ရွိလွ်င္ကား မ်ားစြာ ပူပန္စရာမလို၊ သာမာန္ ရွာေဖြရမည္ဆိုလွ်င္ အခက္ႀကံဳႏိုင္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ လွဴဒါန္းလိုသူလည္း နည္းပါးေသာအင္အားျဖင့္ လွဴႏိုင္ေအာင္ လုပ္ငန္းလည္း ေရရွည္လည္ပတ္ႏိုင္ေအာင္ စုေဆာင္းေသာ ေငြစု စံနစ္ကို က်င့္သံုးသင့္သည္။ လစဥ္ အလွဴေငြေကာက္ခံပံုနည္းစံနစ္ အၾကမ္းကို ထည့္သြင္း မွ်ေ၀ေပးမည္။ ဆက္လက္ ေဖၚျပေပးပါမည္။


Template by : kendhin x-template.blogspot.com