ေလာက လူသားအက်ိဳးကို တက္ႏိုင္သေလာက္ သယ္ပိုးတဲ့ လုပ္ငန္းကို ပရဟိတ လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။ သူကုိယ္တိုင္လည္း ႏိုင္သေလာက္ စြမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ျပဳလုပ္သလို ဘယ္လုိ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္ ေတြကိုလည္း ခ်မွတ္ေပးေတာ္ မူခဲ့တယ္၊ ဆရာတစ္ဆူသဖြယ္ သင္ျပ ေပးေတာ္မူခဲ့တယ္၊ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပသဖြယ္ တကယ့္အရွိတရား(ပရမတၳသစၥာ) တရား ကို ကုိယ္တိုင္လည္း က်င့္ေဆာင္ နည္းလမ္းေတြကိုလည္း ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့လုိ႔ ဆရာ(သတၳာ)ဆုိတဲ့ ဘြဲ႕ထူးကို အားလံုးက တညီတည္း ေပးျခင္းကို ခံခဲ့ရတယ္၊ အတုမရွိ တဲ့ ဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ဆရာတစ္ဆူပါ။
ျပည္ပမွာ ပညာသင္ယူ ဆည္းပူးခြင့္ရရွိခဲ့တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ လူသာမာန္တို႔လို ရည္ရြယ္ခ်က္ တူညီ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ေတြက မိမိ စီးပြါးအတြက္ ပညာသင္ၾက၊ စြန္႔စားၿပီး စီးပြါးရွာၾကတာပါ။ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ကေတာ့ ေလာက လူသားအက်ိဳးကုိ ဘုရားရွင္ရဲ့ သားေတာ္ပီပီ သယ္ပိုးႏိုင္ဖုိ႔၊ ေလာက သဘာ၀ အရွိတရား ေတြကို ေခတ္နဲ႔အညီ၊ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို လုိက္ၿပီး လူသားေတြကုိ ညႊန္ျပႏုိင္ဖုိ႔ စြန္႔စားၿပီး ပညာ သင္ယူခဲ့ၾကတာပါ၊ စာေရးသူလည္း ထုိအထဲက တစ္ေယာက္ဆုိတာကို သက္ေသ ျပခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ျပည္ေတာ္ကို ျပန္ေရာက္ခဲ့ၿပီေလ၊
ကိုယ္နဲ႔နီးစပ္ရာ အေပါင္းအသင္းေတြ၊ ဒကာ ဒကာမေတြကို ပရဟိတ လုပ္ငန္း အေၾကာင္း တေစ့ တေဆာင္း ရွင္းျပခဲ့တယ္၊ မြန္ျမတ္တဲ့ ပညာဒါန ကုသုိလ္ကို ျပဳလုပ္ ခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေပ့ါ၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဆိုတဲ့့ တီးတိုးစကားေတြ၊ ႀကိဳးစားၾကည့္ေပါ့ ဆိုတဲ့ ခနဲ႔တဲ့အသံေတြ၊ မထင္ပါဘူးကြာဆိုတဲ့ အထင္ေသးစကားေတြကို တခ်ိဳ႕သူေတြက ေျပာၾကမယ္၊ အမ်ားအက်ိဳး ရြက္သယ္ပိုးက၊ ခႏိုးခနဲ႔၊ ဆိုကဲ့ရဲ့လည္း မဖဲမေဆာင္း၊ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကုိ ၊ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ယွဥ္၊ ဇြဲႏွင့္ ႏွင္ေလာ့ ဆိုတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြရဲ့ လမ္းညႊန္မႈအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေပါ့ ဆိုတဲ့ ဆံုးမ စကားေတြကိုလည္း ရခဲ့ပါတယ္၊ ဘ ယ္ လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္၊ လူ႔ကန္႔လန္႔စကားေျပာရရင္ တေဇာက္ကန္း လုပ္တက္တယ္ဆုိတဲ့ အက်င့္ဆိုးမ်ိဳး ရွိေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္းကိုပဲ ဇြတ္တရြတ္လုပ္တက္တဲ့ အက်င့္ကိုေတာ့ ေဖ်ာက္ျဖတ္ ပစ္လုိ႔ မရႏုိင္တာ ကိုယ့္ အားနည္းခ်က္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ရွိမယ္၊ ဘာလဲဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပဲ၊ တစ္ခါ တစ္ခါ သူငယ္ခ်င္းေတြက ႏိုင္ငံျခားတစ္ေနရာကို ပညာသင္ဖုိ႔ ဘာလုိအပ္မလဲ အႀကံညဏ္ေတြ ေတာင္းတက္ၾကတယ္၊ သြားမယ့္ေနရာကေရာ ေကာင္းပါ့မလား၊ အေျခအေနေတြေရာ ဘယ္လုိ ရွိမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးလည္း ေမးတက္ၾကတယ္၊ ေျဖခဲ့မိတာကေတာ့ တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းျဖစ္ဆိုတဲ့စကားပံုလိုေပါ့ကြာ၊ ေနရာတစ္ခုက ေရြ႕သြားရင္ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္မွာပါ၊ သြားလိုက္ပါလို႔ တုိက္တြန္းလိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္၊ ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္းဆိုတဲ့ စကားပံုကိုလည္း ေမ့မထားသင့္ဘူးတဲ့၊ ဟုတ္ပါတယ္၊ ေရြ႕ေျပာင္းလုိက္လို႔ စံစားရမယ့္ ရလာဒ္ေကာင္းရွိသလုိ ခံစားလာရမယ့္ ဆိုးႀကိဳးကလည္း ရွိေနမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုအၾကားမွာ ေပးဆပ္ရမယ့္ အရင္းအႏွီးဆိုတာ ရွိေနစၿမဲပါ၊ အဲဒီ အရင္းအႏွီးကိုေပးဆပ္ရဲတဲ့သတၱိ၊ ၇င္ဆိုင္ရဲတဲ့ သတၱိေတာ့ ရွိရမွာေပါ့၊ ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့ သတၱိမွ မရွိရင္ေတာ့ ထုိင္ေနတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ၊ ေရြ႕မသြားဘဲ ေနရာမွာပဲ ေနလုိက္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ ရလာဒ္ကေတာ့ သုညပဲေပါ့၊ အေပါင္းလကၡဏာေတြမရွိတဲ့ေလာကႀကီးေလာက္ ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့ အသက္ရွင္မႈ ရွိမယ္မထင္ဘူးလုိ႔ေတာ့ ရာႏႈန္းျပည့္ ထင္ထားပါတယ္၊
ရင္းႏွီးေပးဆပ္မႈဆိုတဲ့ သီ၀ရီဟာ အရာတိုင္းမွာရွိတယ္၊ ေကာင္းတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ေလာကႀကီးကို ဖန္ဆင္းမေပးႏိုင္တဲ့ ဘုရားသခင္ေလာက္ မုန္းစရာေကာင္းတာ ရွိမယ္မထင္ေတာ့ဘူး။ ဒါကေတာ့ အေျပာင္းအလဲနဲ႕ ဆက္ဆပ္ၿပီးေမးတက္ၾကတဲ့ လူတိုင္းကိုေျဖေလ့ရွိတဲ့ အေျဖတစ္ခုပါ။
၁ရက္ေန႔၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလမွာ ျမန္မာျပည္ကုိ ျပန္ေရာက္ခဲ့တယ္၊ ေရွ႕ဆက္တက္ရမယ့္ ေက်ာင္းအတြက္က မေသခ်ာ မေရရာတဲ့ အနာဂတ္မို႔လုိ႔ ခဏ ေဘးခ်ိတ္ထားၿပီး လက္တေလာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ တာ၀န္ကို စဥ္းစားခဲ့တယ္၊ ဘာလုပ္ရမယ္မွန္း မသိေသးလုိ႔ ကိုယ့္ ဇာတိေျမ ဘိုကေလး ကို ေခတၱ ျပန္ခဲ့တယ္၊ သတင္းတစ္ခု ၾကားလိုက္ရတယ္၊ ရန္ကုန္က ဆရာတစ္ေယာက္ ဘုိကေလးမွာ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္း ဖြင့္လွစ္ေနျခင္းပါ။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို ငါးေထာင္မွ်ျဖင့္ တဲ့။ နာဂစ္ မုန္တုိင္းအလြန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုကေလး ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ အသက္ အုိးအိမ္ စည္းစိမ္ စြန္႔ခဲ့ရသူက စြန္႔ခဲ့၊ စီးပြါးေရး ယိုင္လဲသူက လဲၿပိဳ၊ ပညာေရး အစဥ္မက် ျဖစ္ခဲ့ရျခင္းဆိုတဲ့ ေလာကဓမ္ကုိ ခံစားၿပီးလို႔႔မွ သိပ္မၾကာ၊ စီးပြါးေရး ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕တက္ ၾကတဲ့ လူသားေလာဘကို အျပစ္မတင္ေတာ့ပါဘူး၊ ငါ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေနနဲ႔ ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲဆိုတဲ့ အေကာင္းျမင္ကိုသာ ေတြးခဲ့တယ္၊ ႏိုင္ငံျခားအဖြဲ႕ အစည္းေတြက ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ရံုးေတြ တည္ေဆာက္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ ေက်းရြာေတြမွာရွိတဲ့ နာဂစ္ ဒုကၡသည္ေတြကို ကူညီဖုိ႔အတြက္ ေရာက္ေနၾကတယ္ေလ၊ ေဒသခံ ဘြဲ႕ရ ပညာတက္ ေက်ာင္းသားေတြ အလုပ္ကုိယ္စီ ရခဲ့ၾကတယ္၊ ႏိုင္ငံျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ့ ၀န္ထမ္းအေပၚ လုိအပ္ခ်က္က သူတို႔နဲ႔ ဆက္သြယ္၊ စကားေျပာ အလုပ္ အတူလုပ္မယ့္ ၀န္ထမ္းေတြအားလံုးနီးပါး အဂၤလိပ္စကားေျပာေတာ့ မျဖစ္မေန တက္ရမယ္ေလ၊ အစပိုင္းေတာ့ စကားျပန္နဲ႔ ခန္႔ၿပီး ခုိင္းၾကတယ္၊ မရွိ သံုး သေဘာမ်ိဳးပါ၊ ေနာက္ပိုင္း ေအးေဆး လုပ္ရမယ့္ အပိုင္းေရာက္လာေလ အလုပ္ ထုတ္ခံရတဲ့ ေဒသခံေတြ ပိုမ်ား လာေလေပ့ါ၊ အဂၤလိပ္စကားမွ အသင့္အတင့္ မေျပာတက္ေတာ့ သူတို႔အတြက္လည္း Instruction ေပးရတာ အခတ္ေတြ႔ေနတယ္ေလ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး မလိုအပ္ေတာ့ပဲ ျပန္လည္ၿပီး ေနရခ်ထားေရးဆိုတဲ့ စီမံကိန္းမွာ ပညာေရးလည္း အဓိက ပါ၀င္သလို ႏုိင္ငံျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံႏိုင္ဘုိ႔ ဘာသာစကား တက္ေျမာက္မႈကလည္း လိုအပ္လာပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းသားငယ္ေတြ ဆရာ ဆရာမေတြကလည္း အဂၤလိပ္စာ Language တက္ေျမာက္မႈဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ ေနၿပီ ဆိုတာကိုလည္း သိကုန္ၾကၿပီေလ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံ အေရး၊ အဖတ္ ၊ အေျပာ သင္တန္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္း တြဲဖတ္ၿပီး ဖြင့္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္၊ နီးစပ္ရာ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ဒကာ ဒကာမေတြကိုကလည္း တက္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီ ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ၇ ရက္ မတ္လ စေနေန႔မွာ သင္တန္းကို ေအာင္ျမင္စြာ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ သင္ၾကားမႈ ပိုင္းဆိုင္ရာမွာလည္း အခတ္အခဲမရွိ သင္ၾကားေပးႏိုင္ခဲ့တယ္၊ တစ္ပတ္ ႏွစ္ရက္ပါ၊ စေန တနဂၤေႏြ ညေနပို္င္း ေလးနာရီကေန ရွစ္ခြဲအထိ ႏွစ္ခ်ိန္ လူငယ္ လူႀကီးတန္း ခြဲျခားၿပီး ပို႔ခ်ေပးပါတယ္၊
အခက္ေတြ႔ရတဲ့ အရာကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား အင္အား မ်ားျပားမႈပါ၊ စုစုေပါင္း ႏွစ္ရာေလာက္ မွန္းထားၿပီး စာအုပ္ ၊ စာရြက္စာတမ္း၊ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းေတြ စီစဥ္ထားႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ေျခာက္တန္းကေန ဘြဲ႕ရ အထိ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ အပါအ၀င္ ေျခာက္ရာ့ ငါးဆယ္ေလာက္အထိ ရွိခဲ့တယ္၊ အားလံဳးကလည္း စိတ္ပါ ၀င္စားစြာနဲ႔ သင္ယူေနၾကတာကို ျမင္ရေတာ့ ၀င္ခြင့္ေျဖခုိင္းၿပီး ေက်ာင္းသား ေလ်ာ့ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ စိတ္ကူး ျပက္ပ်ယ္ခဲ့ရတယ္၊ အားလံုးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ အေျခခံ အလြန္ နည္းပါးေနတာကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရတယ္၊ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီသင္တန္း ၿပီးဆံုးသြားရင္ စကားလည္း အေတာ္အသင့္ ေျပာတက္သြားေအာင္ အေရးအသားပိုင္းဆုိင္ရာကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္သြားေအာင္ သင္ၾကားေပးမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္၊ ဖြင့္ပြဲရက္ အပါအ၀င္ စေန တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္ ပို႔ခ်လို႔ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ၊
ဒါဟာ ဦးဇင္းရဲ့ အားလပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ဇာတိေျမမွာ လုိအပ္ေနတဲ့ ပညာေရး အေထာက္အကူ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့တဲ့ ပါရမီ ကုသုိလ္ တစ္မ်ိဳးပါ၊ ပါလာတဲ့ ပိုက္ဆံေလးေတြလည္း ကုန္ပါၿပီ။ ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ စာဖတ္သူလည္း ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေနပါတယ္၊ လုိအပ္တာေလးေတြ မေျပာေတာ့ဘူးလားလို႔ ေမးလာမွာ စုိးလို႔ ေျပာထားခဲ့မယ္ေနာ္၊ ၊ ကိုယ့္လိုပဲ ပညာ ပါရမီ ကုသိုလ္ ရေစခ်င္လို႔ပါ။
လက္တေလာ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ေႏြရာသီ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းအတြက္ ေက်ာင္းသားက ေျခာက္ရာ့ ငါးဆယ့္ ေလးေယာက္ပါ၊ တစ္ဦးကို သင္ၾကားမႈ စာအုပ္ တစ္အုပ္လွ်င္ တစ္ေထာင္ႏႈန္းနဲ႔ ေလးရာ့ ငါးဆယ္အုပ္ေလာက္ လုိအပ္ေနပါေသးတယ္၊ သင္ၾကားမႈ ဆရာေတြကို အဆင့္မနိမ့္ရေအာင္ ရန္ကုန္က တကၠသုိလ္ဘြဲ႕ရ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၊ language Training Centre က ဆရာတစ္ေယာက္ ဆရာမ တစ္ေယာက္ကလည္း ပါ၀င္ ပါရမီ ျဖည့္ခြင့္ျပဳခ်င္ပါတယ္ဆိုလို႔ အျပင္ ဆရာ ႏွစ္ေယာက္၊ စာေရးသူ အပါအ၀င္ ပို႔ခ်ေပးသူ ေလးေယာက္ဟာ တစ္ပတ္ကို တစ္ခါ ရန္ကုန္ကေန ဘုိကေလးကို အသြားအျပန္ လမ္းစားရိတ္ခ်ည္းပဲ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေသာင္းနဲ႔ ေလးဦးစာ ေလးေသာင္းပါ၊ ဆိုေတာ့ ဆရာေတြရဲ့ လမ္းစားရိတ္ တစ္ပတ္လွ်င္ ေလးေသာင္း၊ တစ္လကို သိန္း ေျခာက္ေသာင္းကုန္က်ပါတယ္၊ စားစရိတ္ကေတာ့ ေဒသခံေတြရဲ့ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ မကုန္ပါဘူး၊ ဒါက ေနာက္ထပ္ လုိအပ္တဲ့ ေႏြရာသီ သင္တန္းအတြက္ပါ၊
လာမည့္အပတ္ တနဂၤေႏြေန႔ စတင္ ဖြင့္လွစ္မယ့္ တနဂၤေႏြေက်ာင္း (Sunday School) ဗုဒၶဘာသာ သင္ခန္းစာ၊ အဂၤလိပ္စာ(သူငယ္တန္းမွ ငါးတန္းအထိ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေက်ာင္း)အတြက္ေတာ့ ေဒသခံ ဆရာ ဆရာမေတြက ၀ုိင္း၀န္း သင္ၾကားေပးမယ္ဆိုတဲ့ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုန္က်မႈ မရွိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကေလးငယ္ေတြ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံ ရေစဖုိ႔၊ ငယ္စဥ္ကတည္းက အသံထြက္ ပီပီ သသ နည္းစံနစ္မွန္မွန္ ေရးတက္ ဖတ္တက္ဖုိ႔ ႏုိင္ငံျခားေက်ာင္းက ဆရာမ တစ္ေယာက္ေတာ့ ငွားဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ အဲဒီအတြက္က တစ္လကို လမ္းစားရိတ္ အပါအ၀င္ ေလးေသာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အာလံုးေပါင္းလုိက္ရင္ ပညာဒါန ေပးလွဴၾကတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြအတြက္ လစဥ္ ကုန္က်မႈဟာ ႏွစ္သိန္း တိတိပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ သခၤန္းစာ၊ ဗုဒၶဘာသာ သခၤန္းစာမ်ား အတြက္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ သင္ၾကား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားန႔ဲတင္ ၿပီး တဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ အထူးအေထြ ကုန္က်မႈ မရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ ပါရမီရွင္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ားအတြက္ နာဂစ္ေဒသ ဘုိကေလးၿမိဳ႕မွာ လုိအပ္ေနေသာ ယိမ္းယုိင္ေနေသာ ပညာေရးအတြက္ ပညာပါရမီ ကုသုိလ္ ရယူလိုပါတယ္ဆုိရင္ အရွင္ပ႑ိတဘိကၡဳ၊ ဓမၼိကာရံု(ဒြါရ)ေက်ာင္း၊ ေပၚဆန္းေမႊးလမ္း၊ ၄ ရပ္ကြက္၊ ဘုိကေလးၿမိဳ႕၊ ဖုန္း- ၀၄၅၄၅၁၂၅ သို႔၄င္း၊ သီရိမဂၤလာေက်ာင္း သာဓုတိုက္၊ နတ္စင္လမ္းမွတ္တိုင္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ ဖုန္း-၀၉၅၁၁၈၃၉၇(ရန္ကုန္ တနလၤာမွ-ၾကာသပေတး-ရွိမည္)သို႔၄င္း ဆက္သြယ္၍ ပညာပါရမီ ကုသိုလ္ ရယူႏိုင္ပါတယ္။
ျပည္ပမွာ ပညာသင္ယူ ဆည္းပူးခြင့္ရရွိခဲ့တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ လူသာမာန္တို႔လို ရည္ရြယ္ခ်က္ တူညီ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ေတြက မိမိ စီးပြါးအတြက္ ပညာသင္ၾက၊ စြန္႔စားၿပီး စီးပြါးရွာၾကတာပါ။ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ကေတာ့ ေလာက လူသားအက်ိဳးကုိ ဘုရားရွင္ရဲ့ သားေတာ္ပီပီ သယ္ပိုးႏိုင္ဖုိ႔၊ ေလာက သဘာ၀ အရွိတရား ေတြကို ေခတ္နဲ႔အညီ၊ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းကို လုိက္ၿပီး လူသားေတြကုိ ညႊန္ျပႏုိင္ဖုိ႔ စြန္႔စားၿပီး ပညာ သင္ယူခဲ့ၾကတာပါ၊ စာေရးသူလည္း ထုိအထဲက တစ္ေယာက္ဆုိတာကို သက္ေသ ျပခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ျပည္ေတာ္ကို ျပန္ေရာက္ခဲ့ၿပီေလ၊
ကိုယ္နဲ႔နီးစပ္ရာ အေပါင္းအသင္းေတြ၊ ဒကာ ဒကာမေတြကို ပရဟိတ လုပ္ငန္း အေၾကာင္း တေစ့ တေဆာင္း ရွင္းျပခဲ့တယ္၊ မြန္ျမတ္တဲ့ ပညာဒါန ကုသုိလ္ကို ျပဳလုပ္ ခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေပ့ါ၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဆိုတဲ့့ တီးတိုးစကားေတြ၊ ႀကိဳးစားၾကည့္ေပါ့ ဆိုတဲ့ ခနဲ႔တဲ့အသံေတြ၊ မထင္ပါဘူးကြာဆိုတဲ့ အထင္ေသးစကားေတြကို တခ်ိဳ႕သူေတြက ေျပာၾကမယ္၊ အမ်ားအက်ိဳး ရြက္သယ္ပိုးက၊ ခႏိုးခနဲ႔၊ ဆိုကဲ့ရဲ့လည္း မဖဲမေဆာင္း၊ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းကုိ ၊ စိတ္ေကာင္းနဲ႔ယွဥ္၊ ဇြဲႏွင့္ ႏွင္ေလာ့ ဆိုတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြရဲ့ လမ္းညႊန္မႈအတိုင္း ေလွ်ာက္လွမ္းေပါ့ ဆိုတဲ့ ဆံုးမ စကားေတြကိုလည္း ရခဲ့ပါတယ္၊ ဘ ယ္ လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာက္လွမ္းခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္၊ လူ႔ကန္႔လန္႔စကားေျပာရရင္ တေဇာက္ကန္း လုပ္တက္တယ္ဆုိတဲ့ အက်င့္ဆိုးမ်ိဳး ရွိေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္းကိုပဲ ဇြတ္တရြတ္လုပ္တက္တဲ့ အက်င့္ကိုေတာ့ ေဖ်ာက္ျဖတ္ ပစ္လုိ႔ မရႏုိင္တာ ကိုယ့္ အားနည္းခ်က္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ရွိမယ္၊ ဘာလဲဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပဲ၊ တစ္ခါ တစ္ခါ သူငယ္ခ်င္းေတြက ႏိုင္ငံျခားတစ္ေနရာကို ပညာသင္ဖုိ႔ ဘာလုိအပ္မလဲ အႀကံညဏ္ေတြ ေတာင္းတက္ၾကတယ္၊ သြားမယ့္ေနရာကေရာ ေကာင္းပါ့မလား၊ အေျခအေနေတြေရာ ဘယ္လုိ ရွိမလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးလည္း ေမးတက္ၾကတယ္၊ ေျဖခဲ့မိတာကေတာ့ တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းျဖစ္ဆိုတဲ့စကားပံုလိုေပါ့ကြာ၊ ေနရာတစ္ခုက ေရြ႕သြားရင္ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္မွာပါ၊ သြားလိုက္ပါလို႔ တုိက္တြန္းလိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္၊ ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္းဆိုတဲ့ စကားပံုကိုလည္း ေမ့မထားသင့္ဘူးတဲ့၊ ဟုတ္ပါတယ္၊ ေရြ႕ေျပာင္းလုိက္လို႔ စံစားရမယ့္ ရလာဒ္ေကာင္းရွိသလုိ ခံစားလာရမယ့္ ဆိုးႀကိဳးကလည္း ရွိေနမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုအၾကားမွာ ေပးဆပ္ရမယ့္ အရင္းအႏွီးဆိုတာ ရွိေနစၿမဲပါ၊ အဲဒီ အရင္းအႏွီးကိုေပးဆပ္ရဲတဲ့သတၱိ၊ ၇င္ဆိုင္ရဲတဲ့ သတၱိေတာ့ ရွိရမွာေပါ့၊ ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့ သတၱိမွ မရွိရင္ေတာ့ ထုိင္ေနတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ၊ ေရြ႕မသြားဘဲ ေနရာမွာပဲ ေနလုိက္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ ရလာဒ္ကေတာ့ သုညပဲေပါ့၊ အေပါင္းလကၡဏာေတြမရွိတဲ့ေလာကႀကီးေလာက္ ပ်င္းစရာေကာင္းတဲ့ အသက္ရွင္မႈ ရွိမယ္မထင္ဘူးလုိ႔ေတာ့ ရာႏႈန္းျပည့္ ထင္ထားပါတယ္၊
ရင္းႏွီးေပးဆပ္မႈဆိုတဲ့ သီ၀ရီဟာ အရာတိုင္းမွာရွိတယ္၊ ေကာင္းတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ေလာကႀကီးကို ဖန္ဆင္းမေပးႏိုင္တဲ့ ဘုရားသခင္ေလာက္ မုန္းစရာေကာင္းတာ ရွိမယ္မထင္ေတာ့ဘူး။ ဒါကေတာ့ အေျပာင္းအလဲနဲ႕ ဆက္ဆပ္ၿပီးေမးတက္ၾကတဲ့ လူတိုင္းကိုေျဖေလ့ရွိတဲ့ အေျဖတစ္ခုပါ။
၁ရက္ေန႔၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလမွာ ျမန္မာျပည္ကုိ ျပန္ေရာက္ခဲ့တယ္၊ ေရွ႕ဆက္တက္ရမယ့္ ေက်ာင္းအတြက္က မေသခ်ာ မေရရာတဲ့ အနာဂတ္မို႔လုိ႔ ခဏ ေဘးခ်ိတ္ထားၿပီး လက္တေလာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ တာ၀န္ကို စဥ္းစားခဲ့တယ္၊ ဘာလုပ္ရမယ္မွန္း မသိေသးလုိ႔ ကိုယ့္ ဇာတိေျမ ဘိုကေလး ကို ေခတၱ ျပန္ခဲ့တယ္၊ သတင္းတစ္ခု ၾကားလိုက္ရတယ္၊ ရန္ကုန္က ဆရာတစ္ေယာက္ ဘုိကေလးမွာ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္း ဖြင့္လွစ္ေနျခင္းပါ။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို ငါးေထာင္မွ်ျဖင့္ တဲ့။ နာဂစ္ မုန္တုိင္းအလြန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုကေလး ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြ အသက္ အုိးအိမ္ စည္းစိမ္ စြန္႔ခဲ့ရသူက စြန္႔ခဲ့၊ စီးပြါးေရး ယိုင္လဲသူက လဲၿပိဳ၊ ပညာေရး အစဥ္မက် ျဖစ္ခဲ့ရျခင္းဆိုတဲ့ ေလာကဓမ္ကုိ ခံစားၿပီးလို႔႔မွ သိပ္မၾကာ၊ စီးပြါးေရး ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕တက္ ၾကတဲ့ လူသားေလာဘကို အျပစ္မတင္ေတာ့ပါဘူး၊ ငါ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေနနဲ႔ ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲဆိုတဲ့ အေကာင္းျမင္ကိုသာ ေတြးခဲ့တယ္၊ ႏိုင္ငံျခားအဖြဲ႕ အစည္းေတြက ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ရံုးေတြ တည္ေဆာက္ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္ ေက်းရြာေတြမွာရွိတဲ့ နာဂစ္ ဒုကၡသည္ေတြကို ကူညီဖုိ႔အတြက္ ေရာက္ေနၾကတယ္ေလ၊ ေဒသခံ ဘြဲ႕ရ ပညာတက္ ေက်ာင္းသားေတြ အလုပ္ကုိယ္စီ ရခဲ့ၾကတယ္၊ ႏိုင္ငံျခားအဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ့ ၀န္ထမ္းအေပၚ လုိအပ္ခ်က္က သူတို႔နဲ႔ ဆက္သြယ္၊ စကားေျပာ အလုပ္ အတူလုပ္မယ့္ ၀န္ထမ္းေတြအားလံုးနီးပါး အဂၤလိပ္စကားေျပာေတာ့ မျဖစ္မေန တက္ရမယ္ေလ၊ အစပိုင္းေတာ့ စကားျပန္နဲ႔ ခန္႔ၿပီး ခုိင္းၾကတယ္၊ မရွိ သံုး သေဘာမ်ိဳးပါ၊ ေနာက္ပိုင္း ေအးေဆး လုပ္ရမယ့္ အပိုင္းေရာက္လာေလ အလုပ္ ထုတ္ခံရတဲ့ ေဒသခံေတြ ပိုမ်ား လာေလေပ့ါ၊ အဂၤလိပ္စကားမွ အသင့္အတင့္ မေျပာတက္ေတာ့ သူတို႔အတြက္လည္း Instruction ေပးရတာ အခတ္ေတြ႔ေနတယ္ေလ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး မလိုအပ္ေတာ့ပဲ ျပန္လည္ၿပီး ေနရခ်ထားေရးဆိုတဲ့ စီမံကိန္းမွာ ပညာေရးလည္း အဓိက ပါ၀င္သလို ႏုိင္ငံျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံႏိုင္ဘုိ႔ ဘာသာစကား တက္ေျမာက္မႈကလည္း လိုအပ္လာပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းသားငယ္ေတြ ဆရာ ဆရာမေတြကလည္း အဂၤလိပ္စာ Language တက္ေျမာက္မႈဟာ မျဖစ္မေန လိုအပ္ ေနၿပီ ဆိုတာကိုလည္း သိကုန္ၾကၿပီေလ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံ အေရး၊ အဖတ္ ၊ အေျပာ သင္တန္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္း တြဲဖတ္ၿပီး ဖြင့္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္၊ နီးစပ္ရာ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ဒကာ ဒကာမေတြကိုကလည္း တက္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီ ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ၇ ရက္ မတ္လ စေနေန႔မွာ သင္တန္းကို ေအာင္ျမင္စြာ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ သင္ၾကားမႈ ပိုင္းဆိုင္ရာမွာလည္း အခတ္အခဲမရွိ သင္ၾကားေပးႏိုင္ခဲ့တယ္၊ တစ္ပတ္ ႏွစ္ရက္ပါ၊ စေန တနဂၤေႏြ ညေနပို္င္း ေလးနာရီကေန ရွစ္ခြဲအထိ ႏွစ္ခ်ိန္ လူငယ္ လူႀကီးတန္း ခြဲျခားၿပီး ပို႔ခ်ေပးပါတယ္၊
အခက္ေတြ႔ရတဲ့ အရာကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား အင္အား မ်ားျပားမႈပါ၊ စုစုေပါင္း ႏွစ္ရာေလာက္ မွန္းထားၿပီး စာအုပ္ ၊ စာရြက္စာတမ္း၊ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းေတြ စီစဥ္ထားႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္ ေျခာက္တန္းကေန ဘြဲ႕ရ အထိ၊ ဆရာ ဆရာမေတြ အပါအ၀င္ ေျခာက္ရာ့ ငါးဆယ္ေလာက္အထိ ရွိခဲ့တယ္၊ အားလံဳးကလည္း စိတ္ပါ ၀င္စားစြာနဲ႔ သင္ယူေနၾကတာကို ျမင္ရေတာ့ ၀င္ခြင့္ေျဖခုိင္းၿပီး ေက်ာင္းသား ေလ်ာ့ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ စိတ္ကူး ျပက္ပ်ယ္ခဲ့ရတယ္၊ အားလံုးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ အေျခခံ အလြန္ နည္းပါးေနတာကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရတယ္၊ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီသင္တန္း ၿပီးဆံုးသြားရင္ စကားလည္း အေတာ္အသင့္ ေျပာတက္သြားေအာင္ အေရးအသားပိုင္းဆုိင္ရာကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္သြားေအာင္ သင္ၾကားေပးမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္၊ ဖြင့္ပြဲရက္ အပါအ၀င္ စေန တနဂၤေႏြ ႏွစ္ရက္ ပို႔ခ်လို႔ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ၊
ဒါဟာ ဦးဇင္းရဲ့ အားလပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ဇာတိေျမမွာ လုိအပ္ေနတဲ့ ပညာေရး အေထာက္အကူ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့တဲ့ ပါရမီ ကုသုိလ္ တစ္မ်ိဳးပါ၊ ပါလာတဲ့ ပိုက္ဆံေလးေတြလည္း ကုန္ပါၿပီ။ ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ စာဖတ္သူလည္း ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေနပါတယ္၊ လုိအပ္တာေလးေတြ မေျပာေတာ့ဘူးလားလို႔ ေမးလာမွာ စုိးလို႔ ေျပာထားခဲ့မယ္ေနာ္၊ ၊ ကိုယ့္လိုပဲ ပညာ ပါရမီ ကုသိုလ္ ရေစခ်င္လို႔ပါ။
လက္တေလာ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ေႏြရာသီ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းအတြက္ ေက်ာင္းသားက ေျခာက္ရာ့ ငါးဆယ့္ ေလးေယာက္ပါ၊ တစ္ဦးကို သင္ၾကားမႈ စာအုပ္ တစ္အုပ္လွ်င္ တစ္ေထာင္ႏႈန္းနဲ႔ ေလးရာ့ ငါးဆယ္အုပ္ေလာက္ လုိအပ္ေနပါေသးတယ္၊ သင္ၾကားမႈ ဆရာေတြကို အဆင့္မနိမ့္ရေအာင္ ရန္ကုန္က တကၠသုိလ္ဘြဲ႕ရ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၊ language Training Centre က ဆရာတစ္ေယာက္ ဆရာမ တစ္ေယာက္ကလည္း ပါ၀င္ ပါရမီ ျဖည့္ခြင့္ျပဳခ်င္ပါတယ္ဆိုလို႔ အျပင္ ဆရာ ႏွစ္ေယာက္၊ စာေရးသူ အပါအ၀င္ ပို႔ခ်ေပးသူ ေလးေယာက္ဟာ တစ္ပတ္ကို တစ္ခါ ရန္ကုန္ကေန ဘုိကေလးကို အသြားအျပန္ လမ္းစားရိတ္ခ်ည္းပဲ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေသာင္းနဲ႔ ေလးဦးစာ ေလးေသာင္းပါ၊ ဆိုေတာ့ ဆရာေတြရဲ့ လမ္းစားရိတ္ တစ္ပတ္လွ်င္ ေလးေသာင္း၊ တစ္လကို သိန္း ေျခာက္ေသာင္းကုန္က်ပါတယ္၊ စားစရိတ္ကေတာ့ ေဒသခံေတြရဲ့ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ မကုန္ပါဘူး၊ ဒါက ေနာက္ထပ္ လုိအပ္တဲ့ ေႏြရာသီ သင္တန္းအတြက္ပါ၊
လာမည့္အပတ္ တနဂၤေႏြေန႔ စတင္ ဖြင့္လွစ္မယ့္ တနဂၤေႏြေက်ာင္း (Sunday School) ဗုဒၶဘာသာ သင္ခန္းစာ၊ အဂၤလိပ္စာ(သူငယ္တန္းမွ ငါးတန္းအထိ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေက်ာင္း)အတြက္ေတာ့ ေဒသခံ ဆရာ ဆရာမေတြက ၀ုိင္း၀န္း သင္ၾကားေပးမယ္ဆိုတဲ့ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုန္က်မႈ မရွိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ကေလးငယ္ေတြ အဂၤလိပ္စာ အေျခခံ ရေစဖုိ႔၊ ငယ္စဥ္ကတည္းက အသံထြက္ ပီပီ သသ နည္းစံနစ္မွန္မွန္ ေရးတက္ ဖတ္တက္ဖုိ႔ ႏုိင္ငံျခားေက်ာင္းက ဆရာမ တစ္ေယာက္ေတာ့ ငွားဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ အဲဒီအတြက္က တစ္လကို လမ္းစားရိတ္ အပါအ၀င္ ေလးေသာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အာလံုးေပါင္းလုိက္ရင္ ပညာဒါန ေပးလွဴၾကတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြအတြက္ လစဥ္ ကုန္က်မႈဟာ ႏွစ္သိန္း တိတိပါ။ ယဥ္ေက်းမႈ သခၤန္းစာ၊ ဗုဒၶဘာသာ သခၤန္းစာမ်ား အတြက္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ သင္ၾကား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားန႔ဲတင္ ၿပီး တဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ အထူးအေထြ ကုန္က်မႈ မရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္ ပါရမီရွင္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ားအတြက္ နာဂစ္ေဒသ ဘုိကေလးၿမိဳ႕မွာ လုိအပ္ေနေသာ ယိမ္းယုိင္ေနေသာ ပညာေရးအတြက္ ပညာပါရမီ ကုသုိလ္ ရယူလိုပါတယ္ဆုိရင္ အရွင္ပ႑ိတဘိကၡဳ၊ ဓမၼိကာရံု(ဒြါရ)ေက်ာင္း၊ ေပၚဆန္းေမႊးလမ္း၊ ၄ ရပ္ကြက္၊ ဘုိကေလးၿမိဳ႕၊ ဖုန္း- ၀၄၅၄၅၁၂၅ သို႔၄င္း၊ သီရိမဂၤလာေက်ာင္း သာဓုတိုက္၊ နတ္စင္လမ္းမွတ္တိုင္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ ဖုန္း-၀၉၅၁၁၈၃၉၇(ရန္ကုန္ တနလၤာမွ-ၾကာသပေတး-ရွိမည္)သို႔၄င္း ဆက္သြယ္၍ ပညာပါရမီ ကုသိုလ္ ရယူႏိုင္ပါတယ္။